Hit streetwearu – poznaj markę Stussy

Coraz więcej marek oferuje klientom ubrania, które nie tylko zachwycają wyjątkowym projektem i swoim wyglądem, ale również gwarantują swobodę i wygodę. Moda uliczna jest tak popularna właśnie dzięki mieszance oryginalności i pragmatyzmu. Pozwala na ekspresję siebie poprzez niecodzienne, oryginalne ubrania, które jednocześnie są bardzo praktyczne. Jeśli zastanawiacie się jakie marki wiążą się z historią genialnego streetwearu Stussy to jedna z tych, których nie można pominąć.

Pierwsze były deski surfingowe

Kalifornijski brand Stussy powstał w 1980 roku i od tego czasu wywarł wielki wpływ na kulturę. Założycielem marki jest Shawn Stussy – artysta i surfer. Często spekuluje się, czy gdyby nie on powstałaby np. kultowa marka Supreme i cały styl streetwearowy. Początkowo założyciel marki zajmował się produkcji desek surfingowych ze stworzonych przez siebie grafikami, które inspirowane były muzyką punk, new wave i reggae. Żeby podbić sprzedaż desek, Stussy wpadł na pomysł jak przyciągnąć uwagę odbiorców i lepiej promować swoją markę. W tym celu założył koszulkę ze swoim charakterystycznym podpisem. T-shirt wzbudził takie zainteresowanie wśród ludzi, nie tylko zainteresowali się deskami, ale marzyli, żeby mieć taką koszulkę jak Stussy.

Rosnący hype

Widząc z jak wielkim zainteresowaniem spotkała się koszulka z jego podpisem Stussy poszedł o krok dalej i oprócz koszulek postanowił w ten sposób sygnować czapki i szorty. Oznakowane ubrania zaczął sprzedawać w Kalifornii we własnym aucie w pobliżu Laguna Beach. Biznes kręcił się tak dobrze, że kilka lat później Shawn skontaktował się z Frankiem Sinatrą Jr – znajomym księgowym, żeby założyć wspólnie markę odzieżową. Lata 80. to czas wielu sukcesów dla młodej marki. Powstawały grafiki zainspirowane hip-hopową kulturą i szybko stawały się rozpoznawczym znakiem brandu. Z roku na rok projekty marki stawały się bardziej twórcze, co przyciągało uwagę znanych celebrytów i ludzi ze świata show-biznesu.

Luksus hip-hopu

Z końcem lat 80. zmienił się wizerunek muzyki hip-hopowej. Ze zbuntowanej i niszowej stawała się bardziej „ekskluzywna” (mówiąc oczywiście z przymrużeniem oka). Stussy jak prawdziwa marka streetwearowa odzwierciedlająca to co dzieje się w otoczeniu, zareagowała na te obserwacje „z ulicy” i postanowiła zmienić swoje logo. Od teraz logo Stussy składało się z dwóch S-ek, nawiązując do klasycznego logo luksusowej marki Channel. Idąc za tym pomysłem, marka stworzyła też słynną grafikę „Stüssy No. 4”, puszczając oczko do najsłynniejszych perfum Channel No.5.

Gdzie znajdę ubrania Stussy?

W 1990 roku Stussy razem z Jamesem Jebbią (późniejszym założycielem Supreme) otworzyli pierwszy butik Stussy w nowojorskim SoHo. Kolejny otworzono dwa lata później w rodzinnym Los Angeles Stussy’ego. Obecnie sklepy marki znajdują się nie tylko w Ameryce, ale również w wielu miastach Europy i Azji. W każdym sezonie marka Stussy oferuje kolekcję zarówno damską, jak i męską obfitującą w ciekawe rozwiązania graficzne i nietuzinkowe wzory. Na bieżąco urozmaica też swoje kolekcje, zaskakując klientów ciekawymi kolaboracjami.Możesz kupić najciekawsze ubrania marki Stussy na clobber.pl